Subject: FW: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34
From: "Mari Tikan" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "SiM info" <[email-masked]>, "Erti Suurtalu" <[email-masked]>
Date: Wed, 27 Aug 2025 11:52:16 +0300

Tere

Vastuseks Teie küsimusele selgitame, et seda teemat ei reguleerita
tuleohutuse seadusega.

Turvasüsteemide projekteerija tase 6 näol on tegemist kõrgema
kompetentsiga ja selle tegevusnäitajad ei reguleeri iseenesest süsteemi
või lahenduse tsoonide arvu ehk süsteemi tehnilist määratlus.

Kutsekoja kompetentsi „Suitsutõrjesüsteemi projekteerimine“ EKR tase 6
tegevusnäitajad:

1. koostab suitsutõrjesüsteemi projekti vastavalt lähteülesandele,
arvestades õigusakte, tehnilisi norme ja asjakohaseid regulatsioone;
2. esitab lähteülesanded teiste tehnosüsteemide projekteerijatele,
tervikprojekti sidususe tagamiseks; küsib vajalikud tehnilised
sisendandmed teiste tehnosüsteemide projekteerijatelt;
3. töötab välja lahenduse suitsutõrjesüsteemide ja/või süsteemi osade
hanke läbiviimiseks või ehitamiseks vastavalt projekti etapile ja
vastavalt objekti eripärale, arvestades tehnilist ühildatavust ja
sobivust.

Et nimetatud kutse andja on Eesti Turvaettevõtete liit, siis saab temalt
valitud kompetentsi piiride täpsustamisel kindlasti tõhusamat abi.

Lugupidamisega

Mari Tikan
nõunik
Siseministeerium

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 522 4894
 <https://www.siseministeerium.ee/>
<http://www.facebook.com/siseministeerium>
<https://open.spotify.com/show/1LO39xEFNzMh1Hd5ExumMi?si=9c67417b19184c53>

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, August 25, 2025 11:46 AM
To: SiM info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Kas isik, kellel on Turvasüsteemide projekteerija, tase 6 kutsetunnistus
kompetentsidega: Suitsutõrjesüsteemi projekteerimine võib projekteerida
sutsueemaldussüsteeme, kus suitsueemalduse tsoone on rohkem kui 3
Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34 seisukohast?

Lugupidamisega

Andrei Fomin

A&K Elektriinsener OÜ

Tel: +372 53013 778

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.ak3.ee <http://www.ak3.ee>